Pasiruošimo maratonui pusiaukelė

pusiaukele_1

 

Pasirengimas Kauno maratonui įpusėjo. Palaipsniui didinu krūvius, susikaupiau šiokią tokią bazę ir atėjo laikas įgauti daugiau ištvermės ir greičio.

Iš esmės viskas vyksta gan sklandžiai be didesnių trikdžių ar tramų (taip, taip – be traumų, taip anksčiau man dar nėra buvę :)). Visgi šis pasiruošimo etapas gan stipriai skiriasi nuo ankstesniųjų. Bėgimo ir kilometrų prasme situacija daugmaž panaši – darbo dienomis dvi rimtesnės treniruotės (vidutinio ilgio bėgimas iki 24 km, tempinukas ar intervalai), savaitgaliais – ilgasis bėgimas. Taip per savaitę nubėgu apie 80 – 100 km. Pagrindinis skirtumas nuo ankstesnių pasiruošimo maratonams etapų – šiemet atsirado dar vienas papildomas elementas, kuris daug ką pakeitė – crossfitas. Kadangi iki šiol krūviai tekdavo daugiausiai kojoms, o su viršutine kūno dalimi beveik nedirbau, prieš du mėnesius pradėjau lankyti Brasa Crossfit tam. Norėjau sustiprėčiau visapusiškai, ypač torso srityje ir sutvirtinti nugarą, o ne tik kojas. Taigi mano grafike įsipaišė trys papildomos treniruotės per savaitę. Nebuvo kito pasirinkimo, kaip bėgimą perkelti į rytą, o vakarus palikti crossfitui. Viską suderinti pavyko, bet tai tikrai nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Kadangi esu iš tų, kurie mieliau gulasi vėliau, bet pamiega ilgiau, rytiniai pabėgiojimai tapo tikru išbandymu. Sakoma, kad su laiku priprantama, bet.. Čia tiesos yra nemažai, bet visgi tas sunkumas lengvumu kol kas tikrai nevirsta. Keltis vis dar sunku, bet po ilgų rytinių diskusijų su savimi ir savęs įkalbinėjimo keltis, galiausiai tik vienintelis dalykas – 3 valandų maratonas visgi kažkaip sugeba iškrapštyti iš lovos.. Sakau sau, kad reikia dar du mėnesiukus atkentėt, o po to, kai pagaliau turėsiu (jei turėsiu) savo sąskaitoje 2:xx maratoną, galėsiu atsimiegoti kiek tik širdis geidžia. Beje, pratęsiant apie crossfitą – poveikis tikrai akivaizdus, kūnas sustiprėjo, o treniruočių metu daromi įvairūs tempimo, jėgos, stabilumo, mobilumo pratimai ir raumenų išmasažavimas padeda ne tik įgauti greičio ir koordinacijos, bet  ir sumažina traumų tikimybę bėgimo metu. Vienintelis minusas, kad priaugau šiek tiek raumenų :):) Aišku čia minusas tik bėgimo prasme, nes papildoma raumenų masė greičio tikrai nesuteikia, o kiekvienas papildomas kilogramas maratone prie rezultato prideda apie 2 min. Bet užtat sportuojant crossfitą ryškiai sumažėjo kūno riebalų ir todėl atrodau geriau :):) taigi  man kaip mėgėjui, nesiekiančiam bėgimo aukštumų, papildomi raumenys yra tik pliusai :):)

Dar vienas neraminantis elementas, kuris šiemet skiriasi nuo ankstesnių pasiruošimų ir šiek tiek trikdo – pasitikėjimo savo jėgomis trūkumas. Anksčiau, nors ir treniruodavausi mažiau, būdavau daug labiau užtikrintas savo jėgomis. Netgi pirmojo savo maratono metu tikėjau, kad turiu šansų išlipti iš 3 valandų (nors realiai tai tikrai šansų nebuvo jokių), tačiau dabar praėjus dviem metam tas pasitikėjimas kažkur išgaravo. Tai tikriausiai ilgo laiko be bėgimo pasekmė.. Nuo pernai metų Vilniaus maratono  5 mėnesius beveik nebėgiojau, taigi forma krito drastiškai ir iki šiol pilnai negaliu įsivažiuoti į normalų ritmą.  Pradėjus gerėti formai ir neseniai įvedus į procesą greičio treniruotes, situacija šiek tiek pradėjo, taigi labai tikiuosi, kad greitai sugrįš ir tikėjimas savo jėgomis.. Nes psichologinis pasiruošimas ir tvirtumas, bėgant maratoną yra itin svarbus..

Šį savaitgalį bus vienas svarbesnių etapų pasiruošimo procese – Kauno pusmaratonis. Didelių vilčių nepuoselėju ir aukštų tikslų nekeliu, tačiau šios varžybos bus labai svarbios ir parodys kokia iš tikrųjų dabar yra mano forma ir leis numatyti konkretesnius maratono planus. Prognozuoti šio pusmaratonio rezultatą yra gan sunku, bet jei pavyktų išbėgti iš 1:25:00, mano veidą papuoštų tikrai labai plati ir didelė šypsena :) Tokiam rezultatui pasiekti reikia bėgti 4 min/km greičiu, kuriuo treniruočių metu kol kas bėgau ne daugiau 7 km ir tai iš paskutinių jėgų.. Bet varžybos yra varžybos, ten kažkaip sukyla adrenalinas ir bėgasi greičiau, taigi viskas yra įmanoma :):)

mesainis

P.S. Šiek tiek sureguliavau mitybą, todėl stengiuosi bet kokio maisto nevalgyti.. bet labai noriu hamburgerio, todėl sekmadienį po Kauno pusmaratonio pasidarysiu sau šventę :):)