Žiema keičia įpročius

Valio! Žiema pagaliau atpūtė šiek tiek sniego! Kad ir kaip ten būtų gera bėgioti kai jo nėra, žiemos jau norėjosi, o ir slidinėti per asfaltą sunkiai gaunasi. Iš kitos pusės, tai koks skirtumas prisnigę ar ne – vis tiek pastaruoju metu beveik nebėgioju :) Yra daug pasiteisinimų – darganotas oras, trumpos dienos, daug darbų ir pan… Bet iš tikrųjų tiesiog aptingau.. Iki rimtų startų dar daug laiko, todėl dažnai sunkoka  save motyvuoti išbėgti po darbo.. ir dar tamsoje. Nieko, esu tikras, kad reikalui esant kaip nors pavyks nugalėti tą tinginį ir vėl paleist kojas į darbą.. Bet va paslidinėti yra visai kitas reikalas. Čia tinginys jokio kozerio neturi. Paslidinėti labai noriu ir laukiu, todėl ir prisiversti nebus sunku.

Slidinėt tai slidinėt, bet pabandykim sudėliot į vietas tai apie ką noriu parašyti.. Visiškai akivaizdu, kad žiema stipriai paveikia bėgiojimo įpročius. Aptingstu ne tik aš, bet ir dar begalė mėgėjų. Pasąmonėj vis krebžda mintis, kad nėra blogo oro, tik bloga apranga.. Bet realiai tai juk visiška nesąmonė – yra ir blogas oras, ir bloga apranga. Neprieštarausiu, kad galima bėgti ir per lietų, ir per sniegą, bet ar tai teiks tiek pat malonumo kiek eilinį gaivų vasaros rytą?  Čia klausimas kiekvienam individualiai ir atsakymai gali skirtis, bet..  vienaip ar kitaip žiemos laikotarpis tikrai stipriai veikia ir deja, dažniausiai veikia  į minusą..

Taigi, jei žiemą lauke bėgioti nesinori, reikia paieškoti alternatyvų. Juk labai svarbu žiemą nepalūžti ir toliau sportuoti, kad pavasarį nereikėtų atgimti iš naujo. Išskyriau tris alternatyvas, kurias jums rekomenduoju ir pats jas naudodamas stengsiuosi išlaikyti formą žiemos sezono metu:

plaukimasPlaukimą kaip pirmą alternatyvą išskyriau dėl asmeninių priežasčių. Labai jau man patinka šis sportas :) Taip, baseine gali plaukioti visus metus, nepriklausomai nuo sezono, bet jį lengviausia prisiminti tuomet, kai už lango lietus ar sniegas.. Išvis plaukimas beveik idealus sportas – vanduo nuima apkrovas nuo sąnarių, o širdelė ir kiti raumenys vis tiek dirba, treniruojasi. Be to plaukiant lavinate ne tik apatinę bet ir viršutinę kūno dalį. O kur dar presas.. čia jis ypač svarbus ir dirba ne mažiau nei rankos ar kojos.. Taigi jei norit gražaus ir sveiko kūno, šokit į baseiną!

slidinejimasSlidinėjimas yra tai, dėl ko verta laukti žiemos. Čia aš klabu apie patį paprasčiausią slidinėjimą (cross-country) Lietuvos miškuose, o ne kur nors aukštai Alpėse ar Himalajuose :) Slidinėjimas išties puiki ir gana artima alternatyva bėgimui, o kai kuriais aspektais netgi jį lenkia. Kadangi čiuožiant kojos prikaustytos prie slidžių, iki minimumo sumažėja apkrovos sąnariams (nežinau kokia situacija čiuožiant laisvu stiliumi (nemoku), bet klasikiniame stiliuje apkrovos tikrai minimalios). Be to į darbą įsijungia ir rankos.. ir korpusas.. Puiku! Beveik kaip plaukimas :):) Taigi jei neturit slidžių, greitai įsigykit ir vos tik gausiau pasnigs čiuožkit į mišką :)

begimo_takelisŽiemą idealu tiems bėgikams, kuriems pavyksta pakliūti į maniežą.. deja tokia prabanga gali mėgautis tik visiška mažuma, kitiems norintiems pabėgioti lieka variantas susilaužyti kojas apledėjusiose lauko trasose arba stoti ant bėgimo takelio. Asmeniškai to takelio bijau kaip velnias kryžiaus, bet kartais visko pasitaiko ir tenka daryti ko nemėgsti. Šiaip galbūt ir visai smagu prasibėgti apšilimui 10-15 min, bet po to… Po to jau geriau basam po sniegą lakstyt, tik ne žiurkėno stiliuku bėgt ant vietos.  Iš kitos pusės nereikia taip baisiai nuvertinti to takelio, turi jis ir gerų savybių – ganėtinai minkšta danga, padeda išmokt kontroliuoti tempą, dažniausiai bėgti šilta, saugu… bet vis tiek nuobodu :):) Taip kad alternatyva yra ir čia jau jūsų pasirinkimas pasinaudoti ja ar ne.

O pabaigai nepamirškit, kad žiemą vis tiek lieka variantas pabėgioti ir lauke.. Galbūt tie seniai praminti takeliai ir pasislepia po storu sniego sluoksniu, bet patikėkit – jie tikrai niekur nedingsta :)